Translate to:

Allah3lem.com

As salaamu alaykum mine brødre og søstre!

Lurte på om våre medlemmer som har konvertert til Islam, kan dere fortelle litt om dere?.. Hva som fikk dere til å tenke at Islam er den rette religionen?.. Hva fikk dere til å gjøre en så stor forandring?

JazakAllah khaiyr for svar!=).. MashAllah er veldig stolt av dere som har konvertert til Islam!(Y) Må Allah swt åpne alles øyne og lede dem til denne nydelige religionen Islam!

Mine søskne: Takk Allah swt hver dag for at dere fikk hidayah, og gi dawa til deres nærmeste.. Alhamdulillah! Kan ikke takke Allah swt nok for at han ga meg hidayah!.. Man kan aldri takke Rabbil Alamin nok..

Gratitude to God should be as regular as your heartbeat.. Husk Allah swt hver dag, hver time, hvert minutt og hvert sekund. En som husker Allah og en som ikke husker Allah swt, er like forskjellige som en levende menneske og en død menneske. Gjør dua for andre at Allah swt åpner deres øyne og gir dem hidayah.. Vår oppgave er å gi dawa, det er bare Allah swt som kan gi hidayah=)..

May Allahs mercy and peace be upon your all!

Wa alaykum salaam warahmatullahi wabarakatuh,,

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Assalam.

Jeg vil først kommentere KoranAlene: Jeg forstår godt hva du mener med at det var en progresjon og ikke en reversjon, men man kan vel si at det er begge deler? Hvis vi går ut fra tanken om at vi alle er født som muslimer (barn er rene skjeler, som små engler kan man si) men blir opplært til ulike oppfattninger om verden av foreldrer og miljø, så kan man si at man blir reversert til muslim fordi man var det fra begynnelsen. Å bli muslim er også en progresjon fordi man som ung voksen tar et bevisst valg om å følge Islam, og man lærer så lenge man lever.

Jeg ble muslim da jeg var 19 år gammel. Jeg gikk på folkehøgskole og ble kjent med andre muslimer der. Jeg har alltid vert opptatt av religion og mystikk, og vi hadde mange diskusjoner om temaet på folkehøgskolen. Jeg var som mange nordmenn opplært til at Islam var undertrykkende for kvinner, og var svært standhaftig i diskusjonene. Det var da de gav meg Koranen, for at jeg skulle få mer kunnskap om hva vi egentilig snakket om. Alhamdullilah, å lese Koranens oversettning til engelsk opplyste meg! Det var som å lese det jeg alltid har visst, og endelig var jeg kommet hjem! Som barn hadde jeg store disusjoner med min kristne bestemor om Isa fred vere med ham (Jesus) virkelig kunne være guds barn. "Er vi ikke alle det da?" - lurte jeg på. Kristendommen gav meg ikke alle de svarene jeg søkte, men det gjorde Islam!

Islam var den rette religionen for meg, og jeg konverterte til Islam alhamdullilah.
Da jeg fortalte min mamma om at jeg var muslim sa hun : " Kom tilbake om to år og si at du er fremdeles muslim, så skal jeg tro deg." Hun mente at jeg var miljøpåvirket og at jeg kom til å endre min mening når jeg kom bort fra det muslimske miljøet. Da jeg var ferdig på folkehøgskolen flyttet jeg hjem igjen til en vestlandsbygd uten en eneste muslim (bare meg). Jeg fortsatte å lese koranen (nå hadde jeg fått en oversatt til norsk, av mine ikke-muslimske venner) og jeg begynnte å lære meg å be (las hefter som jeg hadde fått av en imam). Min første Ramadan gjorde jeg alene, men reiste til Oslo for å feire Eid med venner.
Mange sa til meg at jeg burde flytte nærmere andre muslimer for å lære mer, men jeg sa: "Det kommer nok til å bli flere av oss her jeg bor, og til slutt en moske inshAllah".
Nå er det 15 år siden jeg ble muslim alhamdullilah, og min familie respekterer mitt valg. Vi er flere muslimer i hjembygden min, vi har asylmottak og alhamdullilah nå har vi også en liten moske. Den som er sterk i troen (har iman) blir belønnet alhamdulillah!
Ønsker dere alle inshAlla lykke til i progresjonen i læren om Islam =)

Svar på dette

As salaamu alaykum warahmatullah..

MashAllah!.. Mhm.. enig Fatima sis. Alle blir jo født som muslimer, men blir opplært til ulike oppfatninger;).. JazakAllah khaiyr for svar bror og Fatima sis!=)

Svar på dette

Maham said:
As salaamu alaykum warahmatullah..

MashAllah!.. Mhm.. enig Fatima sis. Alle blir jo født som muslimer, men blir opplært til ulike oppfatninger;).. JazakAllah khaiyr for svar bror og Fatima sis!=)

6226. Hammam related from Abu Hurayra that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, "There is no child who is not born on the natural form and then his parents make him Jewish or Christian, just as an animal gives birth to a whole animal. Do you expect it to be mutilated until you mutilate it?' They asked, "Messenger of Allah, what do you think about those who die young?" He answered, "Allah has the best knowledge about what they would have done." [Sahih al Bukhari]

Man blir ikke født som muslim, men i fitrah. Det er en vesentlig forskjell mellom fitrah og Islam. Man kan ikke tenke seg frem til Koranens eksistens eller profetenes (alayhim assalatu wassalam). Fitrah er en tilbøyelighet for monoteisme, men er ikke det samme som Islam. Hvis du ser på hadithen over: hvis fitrah var det samme som å være muslim, hvorfor i all verden skulle sahaba (ra) spurt om deres avgjørelse på Dommedag? For hvis de hadde vært muslimer, hadde de jo vært i jannah, og det hadde ikke vært noe poeng i å spørre om det.

Det heter faktisk konvertitter, ikke revertitter. Alle barn er født uskyldige og rene, men det er ikke bare det som trengs for å være muslim.

Wassalam,
// Insaniac

Svar på dette

Helt sant det bror Insaniacskriver her.

Svar på dette

Mhm.. har rettet dt.. Bilal akhi..kan ikke du skrive om deg?

Svar på dette

Lang historie, kan ta det en annen dag.

Svar på dette

InnshAllah:-)

Spennende emne du har postet , Maham:-)

Wa assalam
Noora

Svar på dette

JazakAllah khaiyr Noora sis=)

Svar på dette

Svar på dette

RSS

Sign in

Password
 or Sign Up
By signing in, you agree to the amended Terms of Service and Privacy Policy.
Forgotten your password?

Bursdag

Bursdag IDAG

Bursdag imorgen

© 2009   Laget av Hassnatt

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Du er frakoblet Logg på for å chatte