As salaamu alaykum mine søstere og brødere i Islam.
Bismillah Irahma Nirahim.
Måtte Allah swt veilede og hjelpe oss alle, ameen.
Da det var flere av dere som spurte meg om det i heletatt vil komme MU09, så syns jeg det var best å lage et forum innlegg. For InshAllah vil det bli arrangert MU09, inshAllah. Så vi trenger all hjelp, alle forslag og alle ideer som vi kan få. Ikke nøl med å vise engasjement.
For brødere og søstere som er nye rundt her, så legger jeg bare til litt informasjon om hva MU er.
Muslim Unity er et arrangement for å samle unge muslimer i Norge. Selve idéen ble utformet av muslimske ungdommer på nettverkssamfunnet Allah3lem.com.Allah3lem.com som er et nettverksamfunn for norske muslimer, der de kan samle seg for å diskutere og spørre om ting de er usikre på.
Hensikten med arrangementet er å samle ungdommer med muslimsk bakgrunn på en felles arena, for å belyse, og spre kunnskap om viktige problemstillinger tilknyttet Islam i dagens samfunn. Rett å slett å drive med da`wah arbeid. Det er et faktum at de fleste muslimske ungdommer, ikke er så veldig flinke til å følge sin religion, det er dette vi vil gjøre noe med.
Ikke muslimer er også velkomne.
Målgruppe: Alle i alderen 13- til 30
Det er flere som har spurt, men hva om det kommer noen som er 45-50 år? Altså en mor, en far eller en onkel. Mine kjære søstere og brødere i Islam, med mågruppe menes det at vi retter vårt arrangement mot denne målgruppe, men alle er velkomne for å dra nytte av dette.
Med viktige temaer, så menes i denne sammenheng, iman (tro), ekteskap, vår plikt som muslimer, likestilling og respekt ovenfor samfunnet og samfunnets normer og regler.Disse temaene er blitt satt på agendaen etter ønske selv fra de inviterte. Og vi er forsatt åpne for flere emner.
For å sikre en kvalitet på det som formidles av kunnskap denne dagen, har vi med oss norsk talende lærder av begge kjønn. Og også internasjonale navn, inshAllah.
Dette krever ikke bare dua fra dere alle, vi trenger også økonomisk støtte. Så i den anledning har vi fått opprettet en egen konto for donasjoner: 1503 05 46145. Alt mottas med glede, til og med en krone med den rette intensjonen er million verdt.
Del
-
▶ Svar på dette