Translate to:

Allah3lem.com

Hassnatt

Muslim Unity 2009 - Ønske om å samle muslimsk ungdom

• Rating: No Rating
As salaamu alaykum mine søstere og brødere i Islam.
Bismillah Irahma Nirahim.

Måtte Allah swt veilede og hjelpe oss alle, ameen.

Da det var flere av dere som spurte meg om det i heletatt vil komme MU09, så syns jeg det var best å lage et forum innlegg. For InshAllah vil det bli arrangert MU09, inshAllah. Så vi trenger all hjelp, alle forslag og alle ideer som vi kan få. Ikke nøl med å vise engasjement.

For brødere og søstere som er nye rundt her, så legger jeg bare til litt informasjon om hva MU er.

Muslim Unity er et arrangement for å samle unge muslimer i Norge. Selve idéen ble utformet av muslimske ungdommer på nettverkssamfunnet Allah3lem.com.Allah3lem.com som er et nettverksamfunn for norske muslimer, der de kan samle seg for å diskutere og spørre om ting de er usikre på.

Hensikten med arrangementet er å samle ungdommer med muslimsk bakgrunn på en felles arena, for å belyse, og spre kunnskap om viktige problemstillinger tilknyttet Islam i dagens samfunn. Rett å slett å drive med da`wah arbeid. Det er et faktum at de fleste muslimske ungdommer, ikke er så veldig flinke til å følge sin religion, det er dette vi vil gjøre noe med.
Ikke muslimer er også velkomne.

Målgruppe: Alle i alderen 13- til 30
Det er flere som har spurt, men hva om det kommer noen som er 45-50 år? Altså en mor, en far eller en onkel. Mine kjære søstere og brødere i Islam, med mågruppe menes det at vi retter vårt arrangement mot denne målgruppe, men alle er velkomne for å dra nytte av dette.

Med viktige temaer, så menes i denne sammenheng, iman (tro), ekteskap, vår plikt som muslimer, likestilling og respekt ovenfor samfunnet og samfunnets normer og regler.Disse temaene er blitt satt på agendaen etter ønske selv fra de inviterte. Og vi er forsatt åpne for flere emner.
For å sikre en kvalitet på det som formidles av kunnskap denne dagen, har vi med oss norsk talende lærder av begge kjønn. Og også internasjonale navn, inshAllah.

Dette krever ikke bare dua fra dere alle, vi trenger også økonomisk støtte. Så i den anledning har vi fått opprettet en egen konto for donasjoner: 1503 05 46145. Alt mottas med glede, til og med en krone med den rette intensjonen er million verdt.

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Wsalaam Zahra!
MU 2009 er verken avhengig av institusjoner eller organisasjoner. Det er fem personer fra allah3lem som er med i styret. Dvs. Noora, Kamran, Hassnatt, Neelo og meg.
som sagt er vi ikke i samarbeid med noen foreløpig, alt skjer på egenhånd. Derfor er det viktig at dere støtter oss med gode ideer og har dere forslag send gjerne mail til en av oss i styret. Alle av oss setter stor pris på det. MEN husk også at økonomisk støtte will make a huge difference for us, for MU og and all of you.

May Allah bless u all.

Life=)

Svar på dette

Assalamoaleykom, kjære deg:)

Ang.ditt spørsmål om et evt.samarbeid, så ønsker vi at du sender oss inn følgende:

1)Mer info om den ungdomsinformasjonen du er en del av, kanskje hjemmeside? brosjyre ect?
2) Hvorfor dere kan tenke dere å ha et samarbeid med oss, som at..hva slags nytte vil vi ha i det og vice versa..

Jeg skal i mellomtiden notere ned dette ønsket, og skal ta det opp på styremøtet i nær fremtid. Du vil da høre fra oss,innshAllah.
Ellers håper jeg alt står bra til, kjære Zahra:)

Wassalam,
Noora

[Z][A][H][R][A] said:
salam Life!

nei du skjønner jeg er med en islamsk ungdomsorganisasjon... også lurte jeg på om dere var interessert i samarbeid, slik at jeg kunne formidle det videre og bruke våre ressurser på dette. fint at dere fikk diskutert det så fort som mulig og svare meg slik at jeg kan få dette inn i årsplanen vår=)

gleder meg til åssen det blir;)

lifeiscomplicated said:
Wsalaam Zahra!
MU 2009 er verken avhengig av institusjoner eller organisasjoner. Det er fem personer fra allah3lem som er med i styret. Dvs. Noora, Kamran, Hassnatt, Neelo og meg.
som sagt er vi ikke i samarbeid med noen foreløpig, alt skjer på egenhånd. Derfor er det viktig at dere støtter oss med gode ideer og har dere forslag send gjerne mail til en av oss i styret. Alle av oss setter stor pris på det. MEN husk også at økonomisk støtte will make a huge difference for us, for MU og and all of you.

May Allah bless u all.

Life=)

Svar på dette

Salaamu alaykum,

Det er helt unødvendig å ha med en QUOTE fra innlegget rett over, deler av innlegget er noe annet. Det blir veldig uoversiktelig sånn. Dette gjelder Zahra og Noora.

Svar på dette

Zahra sis vi må nesten ta det opp med resten av styret før vi kan videreføre dette. Så hvis vi får lov av deg, og om vi kan få litt tid, then we will get back to u as soon as something is decided. ;)

Svar på dette

Assalamoaleikom admin.

Jeg beklager, jeg visste ikke engang at jeg klarte å gjøre det, før du nevnte det, hehe

Wassalam

Svar på dette

Når blir det?.. Hvilken dag?

Svar på dette

Dette skjer i august 2009. Hold dere oppdatert her, videre informasjon som når og hvor det blir, vil bli lagt ut nærmere sommer.

Til da husk å bidra med donasjon!
Konto nr 1503 05 46145!!!

Svar på dette

Salam!
Gleder meg til å se (InshAlllah) maaaaaaaaaaange muslimer samlet på et sted , for å lære å bli bedre muslimer InshAllah

Svar på dette

Hehe.. sant The RedDevil.=D.. Gleder meg til å se alle herfra inshAllah!=D

Svar på dette

salam aleikum!
dette høres veldig bra ut! minner mg om ung muslim konferansene i sverige som skjrev hver påske. En ide er å prøve å hente Ahmed Mufti til denne samlinge, han er veldig flink til å tale til unge muslimer =)

Svar på dette

Wa laykum salaam Zaara

Det var godt å høre at du likte vårt arrangement som nå er i full fart med planlegging. MashAllah

Svar på dette

Det kommer inshAllah til å bli koselig :) Gleder meg litt..... :| hehe, okay da, jeg gleder meg VELDIG :P

Lurer på hvordan dere alle ser ut :P haha LOL

Svar på dette

Svar på dette

• 1
  • 2

RSS

Sign in

Password
 or Sign Up
By signing in, you agree to the amended Terms of Service and Privacy Policy.
Forgotten your password?

Bursdag

Bursdag IDAG

Bursdag imorgen

© 2009   Laget av Hassnatt

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Du er frakoblet Logg på for å chatte