Translate to:

Allah3lem.com

Abdul Malik Yusuf

Hvordan skal man oppföre seg mot foreldrene?

• Rating: No Rating
En muslim skal adlyde foreldrene sine (Men ikke adlyd dem da de ber deg gjöre noe som er haram)

En muslim skal smile da han hjelper foreldrene sine.

Snakke til dem på en respekful måtte,
ikke bli sur av det de sier til deg (moren din spör deg om gå til bytiken du blir sur)

Hjelpe dem da de er syke

Be dua for dem da de er döde

Gi dem penger da de trenger det

Det er haram å:
ikke adlyde foreldrene (uttat da de ber deg gjöre noe Haram)

at du nekter å hjelpe dem eller du gjör dem men er ikke glad

At du skriker til dem

At du sier ord som kan såre dem

vise grimaser eller sure aniskt utrryk

Gjöre det de ikke liker

Jannah er under föttene til moren din.

Da en muslim er repeklös eller slår,sier styge ord osv til foreldrene han's alt ibada han gjör blir ikke verdt noe. Så betyr han kommer til jehannam

Så dere ser hvor viktig det er å väre repektful mot foreldrene sine.

Husk Allah ser alt.

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

As salamo aleykum

JazakAllah khayr for såå mange kloke og lærerike svar! Det er sant som dere sier, vi er så lite utakknemlige iblant.
Aamiin, Azhar bhai!

Bror Fouad, du kan ennå be om tilgivelse for dine synder og ugjerninger! Gjør det godt igjen for foreldrene dine nå! be Allah SWT om tilgivelse. Det er nok flere enn deg som har gjort mye urett for foreldrene sine, for dagens ungdom er litt egoistiske og tenker kun på seg selv. De tenker bare på sminke, mote, nye klær og sko. Får vi et NEI fra våre foreldre kan vi være bitre og sure på dem i flere dager, bare pga et nei. Vi tenker ikke på ALT det vi har fått fra foreldrene våre. Her vi sitter idag og skriver, eller leser dette innlegget. Vi sitter i våre rene og varme hus, alt dette er takket være foreldrene våre. De har gjort alt dette for oss! hva har vi gjort for dem?

"Å se foreldrene med et kjærlig blikk er verdt 1 godkjent hajj's ajar" SubhanAllah

Svar på dette

Inshallah søster... men foreldre kranglen jeg har er komplisert :S

Svar på dette

Bror, prøv ditt beste. Be om tilgivelse og nåde fra Allah SWT, han er tilgivende! inshAllah

Fouad sa:
Inshallah søster... men foreldre kranglen jeg har er komplisert :S

Svar på dette

um.. bror,, vi alle skal inshaAllah gjøre dua for deg!.. Sant Bushra sis.. De har gjort masse for oss, men når det kommer til enkelte ting, så glemmer vi alt de har gjort for oss..

Be om hjelp fra Allahs swt,bror.. Be om tilgivelse for det du har gjort, og be om hjelp fra Allah swt.. InshaAllah du vil merke forandringer:)..

Svar på dette

Tusen takk brødere og søstere.... men problemet er at jeg ikke kan be

Svar på dette

mener du måten?
btw. jeg er en søster,hehe..

Svar på dette

Jeg vet ikke hva jeg skal si også vet jeg ikke hvor mange ganger jeg må gå opp og ned osv

Svar på dette

inshaAllah bror, vi kan hjelpe deg. hva har man søskne for?.. skal se om jeg får tid til å lage ett innlegg om salah=)..

Svar på dette

Takk søster

Svar på dette

Bror, hvis du søker inne på forumet så har faktisk Bhai Hassnatt allerede laget en fremgangsmåte for hvordan vi skal be. eller så kan du ta en tur innom www.islamblogg.com, hvis du blar siden lenger ned, vil du finne en video for hvordan du skal be ifølge hanafi lovskole.
Jeg anbefaler deg i å se videoen og lese dem fremgangsmåten bhai Hassnatt har skrevet. Den er veldig oversiktlig og lettforståelig :) inshAllah

Hvis det er noe mer, må du ikke nøle med å spørre :) som Maham skrev, hva har vi søskne for :)

Fouad sa:
Takk søster

Svar på dette

Svar på dette

• 1
  • 2

RSS

Sign in

Password
 or Sign Up
By signing in, you agree to the amended Terms of Service and Privacy Policy.
Forgotten your password?

Bursdag

Bursdag IDAG

Bursdag imorgen

© 2009   Laget av Hassnatt

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Du er frakoblet Logg på for å chatte