Translate to:

Allah3lem.com

Mange lever i denne dunya som de skal leve for alltid. Men shanheten er at alle kommer til å dö og denne dunya kommer til å ende. Så hvorfor lever folk som de skal leve for alltid? Tenk hva betyr denne dunya for deg alt du gjör,sier,tenker? Alt du har, Hva betyr det for deg?

Hva betyr denne dunya for deg?

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Verden betyr ingenting for meg, vil vekk fra Dunya, men vi må jobbe alle våre søsken. Allah kunne velge folk til Jannah eller Jahannum. Men Allah lar oss velge, og Ham har mye Sabr! Vi er i verden for å velge Jannah eller jahannum. Vi må jobbe hardt!

Svar på dette

Salam wr wb
Ja, du har rett bhai Yusuf - Vi lever i denne verden som bare er en test, som om vi skal leve for alltid..
* Bare tenk - så mye som folk arbeider (money-making), de vet ikke at de skal få svare for hver eneste krone som de har tjent, og hva de har brukt det på..
* Mange foreldre sparer opp masse penger for barna sine, istedenfor å betale Zakat.
* Folk går heller til nattklubber enn moske..
* Folk lyver og baksnakker, og de tror ikke at Allah SWT hører på dem..

Alt dette må vi bøte for på dommedagen..

Svar på dette

Helt enig Bilal og Muslim jazaka Allah kayr for svare

Svar på dette

As'salamoaleikum brødre og søstre.. vil bare dele en hadith med dere som jeg syns er kjempe viktig for enhver muslim og det er at den beste momin er den som lever i denne dunja som en musafir(reisende), en som alltid har i tanken at jeg skal videre og at dette er ikke mitt faste sted.

jeg pleier å gi et eksempel til folk at mange utlendinger drar sitt hjemmeland på ferier og kjøper masssse klær, sko og mye mer. disse tingene kommer til nytte her i norge, de pakker alle sakene i kofferten og har alltid i baktanken at vårt hjem er i norge, greit det er hjemmelandet vårt, men vi er kun her på feire. Akkurat slik er det for en muslim. Når et barn er i mors mage er den "på flyet" til komme til ferien sin. når den kommer i denne dunja er den hele tida på vakt etter å fylle kofferten med sine handlinger (gode og dårlige) og har (eller burde jeg si burde ha) i baktanken at dette er ikke mitt evige hjem, jeg skal videre. Når tiden er inne tar man kofferten til "flyet igjen tilbake på vei til evige hjem" men denne gangen er det litt annerledes,denne gangen er det til graven. her får man en smakbit på hva som kommer til å skje videre.

men vi muslimer idag tror at vår midlertididge hjem er vårt evige hjem. enda et problem er at folk tror alle gjerninger som man "pakker i kofferten" kommer til å hjelpe dem. men ta ett tid i kofferten deres, hvis den er fylt med kun nyttige ting er det KJEMPE BRA, fortsett slik. Men hvis den er enten blandet med nyttige og skadelige eller kun skadelige ting må vi sette ned foten og gjøre noe med det før det er for seint. så la oss kaste ut alle skadelige/dumme ting og sette i nyttige og fine ting i kofferten slik at vi kan møte vår Skaper stolt, inshallah.

Svar på dette

Jazaka Allah kayr Rabbani. Vi er bare musafir i dette livet helt enig.

Svar på dette

hehe mariam søster, det var en kjempe bra en, men er det en hadith..eller lignende "fortelling" ..? jeg mener å huske profeten sa noe lignende om dette livet, at vi er bare reisende mot vårt evige hjem =) kanskje derfra du har det ^^

jaffal var en en realistisk beskrivelse du ga av denne dunya =) alle burde tenke slik ..

måtte gud gjøre vår iman sterkere så vi kan undertrykke vår nafs og ikke la oss friste i denne verden!

Mariam said:
As'salamoaleikum brødre og søstre.. vil bare dele en hadith med dere som jeg syns er kjempe viktig for enhver muslim og det er at den beste momin er den som lever i denne dunja som en musafir(reisende), en som alltid har i tanken at jeg skal videre og at dette er ikke mitt faste sted.

jeg pleier å gi et eksempel til folk at mange utlendinger drar sitt hjemmeland på ferier og kjøper masssse klær, sko og mye mer. disse tingene kommer til nytte her i norge, de pakker alle sakene i kofferten og har alltid i baktanken at vårt hjem er i norge, greit det er hjemmelandet vårt, men vi er kun her på feire. Akkurat slik er det for en muslim. Når et barn er i mors mage er den "på flyet" til komme til ferien sin. når den kommer i denne dunja er den hele tida på vakt etter å fylle kofferten med sine handlinger (gode og dårlige) og har (eller burde jeg si burde ha) i baktanken at dette er ikke mitt evige hjem, jeg skal videre. Når tiden er inne tar man kofferten til "flyet igjen tilbake på vei til evige hjem" men denne gangen er det litt annerledes,denne gangen er det til graven. her får man en smakbit på hva som kommer til å skje videre.

men vi muslimer idag tror at vår midlertididge hjem er vårt evige hjem. enda et problem er at folk tror alle gjerninger som man "pakker i kofferten" kommer til å hjelpe dem. men ta ett tid i kofferten deres, hvis den er fylt med kun nyttige ting er det KJEMPE BRA, fortsett slik. Men hvis den er enten blandet med nyttige og skadelige eller kun skadelige ting må vi sette ned foten og gjøre noe med det før det er for seint. så la oss kaste ut alle skadelige/dumme ting og sette i nyttige og fine ting i kofferten slik at vi kan møte vår Skaper stolt, inshallah.

Svar på dette

Waleikum salam bror
Er helt enig med dere som har kommentert denne diskusjonen. JazakAllah khair, for så mange lærerike svar.
Vi alle mennesker tenker på det vi har idag, vi prøver å øke vår formue og eiendom. Men vi tenker aldri, hvor vi skal gjøre av alt av våre eiendeler når vi dør. Ingen kan ta med pengene sine eller huset sitt i graven. Hvorfor må vi ha en så høy rangering av status og pengemakt?
Vi alle bør fokusere på det evige liv vi har videre, dette livet er en test. En eksamen, vi alle må bestå. Jeg håper flere mennesker innser at dette livet ikke er det evige livet, de må kjempe og jobbe for det neste liv.

Wasalaam

Svar på dette

jazaka Allah kayr for alle svarene söstre. Jeg er enige dere dette livet er bare en test.
Vi er musafir i denne verden og til Allah vi alle skal.

Svar på dette

The mutual rivalry for piling up of worldly things diverts you, (At-Takathur 102:1)
أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ

Until you visit the graves (i.e. till you die). (At-Takathur 102:2)
حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ

Ya muslimon ha taqwa dere vil stå foran allah s.w.t ikke la denne dunya dirahere deg for alt dette kommer til å forsvine.

Svar på dette

jeg også er helt enig med dere på dette, i denne donia vi er bare på test ...

det er en ting som de sier al7ayat madrasa ida 7aramak hounak a3taka hounak...

jeg ser mange folk som gir ikke zakat

Svar på dette

Salam
jeg enig med dere allesammen her, vi lever i en verden der hvor Allah tester oss, men det er mange som ikke bryr seg om det desverre. Penger har endret mange folk, men hva skal de si til Allah vet ikke. Mange folk her tenker heller ikke på zakat og det er viktig, inshaallah vi muslimer her i verden vil besto Allah's test.

Svar på dette

Svar på dette

RSS

Sign in

Password
 or Sign Up
By signing in, you agree to the amended Terms of Service and Privacy Policy.
Forgotten your password?

Bursdag

Bursdag IDAG

Bursdag imorgen

© 2009   Laget av Hassnatt

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår

Du er frakoblet Logg på for å chatte